Ny grafisk linje

Du har sikkert opdaget, at Parkinsonforeningen har skiftet logo. Med det følger en ny, tidløs farvepalette, som vi glæder os til at folde ud på foreningens mange platforme.

Det nye logo består af en kombination af prikker, der danner en hjerne og et hjerte. Hjernen symboliserer sygdommen – det kliniske, og hjertet symboliserer mennesker og foreningens omsorg for dem, der lever med parkinson. Nogle vil måske ikke lige umiddelbart genkende hjerne og hjerte, men symbolikken er antydet, og kan føre tankerne i den retning.

Logoet er valgt af hovedbestyrelsen efter en udviklingsproces hen over sommeren 2020, hvor forskellige bud blev drøftet.


Det har været vigtigt, at vi sammen er endt med et logo, som er let genkendeligt. Når man har set det et par gange, vil man kunne genkende Parkinsonforeningen alene i logofiguren. Samtidig er det tidløst og fungerer både på print og online.

Den nye hjemmeside ligger i naturlig forlængelse af den nye grafiske identitet. Du vil også se, at Parkinsonforeningen eksempelvis har ændret udtryk på Facebook og YouTube, på messeudstyr, i det digitale nyhedsbrev og i de første pjecer. Langsomt men sikkert følger resten af foreningens materialer med. Vi glæder os!

På hjemmesiden har vi gjort os umage med at samle relevant viden til dig, der lever med eller tæt på parkinson. Teksterne er derfor blevet revideret af de fagpersoner, som bedst kender området og mange steder har vi suppleret med relevante filmklip.

Har du spørgsmål eller kommentarer er du meget velkommen til at skrive til Louise Hjerting Nielsen på lhn@parkinson.dk.

Relaterede nyheder

Vi udsender regelmæssige nyhedsmails fra Parkinsonforeningen.
Skriv dig op her.